زیبایی های اسلام

  زیبایی های اسلام   

 

¤  ورود آسان :  ورود به اسلام هیچ تشریفات خاصی نمی خواهد . همان پذیرش قلبی خدا و رسول و حقانیت قرآن کافی است . ابراز رسمی  اسلام  هم با دو کلمه میسر است .  نوشته شدن در دفتر خاصی یا خط خوردن آن شرط مسلمانی نیست .

 

¤  قابلیت اجرایی آسان : انجام دستورات اسلام بسیار ساده است  . هیچ یک از دستورات اسلام  آدمی را در تنگنا نمی افکند . اسلام برای جایی که شخص متضرر می شود و به تنگنا می افتد احکامی دارد که کار وی را از دشواری و عسر و حرج و مخمصه نجات می دهد  .   دستورات اسلامی در هر جا و شرایطی عملی است .

 

¤  اعتقادات آسان : باورهای دینی آسان است . تقریبا همه باورهای اساسی  دینی برای همه قابل فهم است .  اکثر تعلیمات اسلام شرح و بسط خدا شناسی و توحید است و یکتایی خدا از دوگانگی زرتشتی و تثلیث مسیحی خیلی راحت تر فهمیده می شود .

 

¤ دین خودباوری  : اسلام دین تقلید نیست . دین تفکر و انتخاب و استدلال است  .در مسائل فکری و فرهنگی و شناخت باورهای دینی تقلید حرام است و فرد خودش باید به دلایل کافی برسد  .  آن چه که تقلیدی نام دارد  تنها  احکام متغیر و جزئی  دینی است که نیازمند تخصص است و خود شخص اگر تخصص نداشته باشد  می تواند از نظرات یک متخصص دین بهره بگیرد   . این نیز یک اصل مترقی است .

 

¤ اسلام جامع همه ادیان : اسلام دینی است که بدون انکار همه ادیان و بلکه با تایید آنها خودش را اثبات می کند و معتقد است باید به همه ادیان احترام گذاشت و اسلام حاصل جمع حکمت همه ادیان و مکمل و مصحح آنهاست .  کسی که یکی از پیامبران الهی را رد کند اسلام را رد کرده است .

 

¤ دین مهر و صمیمیت :  اسلام دین سلم و صلح و مداراست . کلمه  اسلام یعنی ایمنی بخش  و ایمان یعنی قرار دادن خویش در محل امن . سلام یک شعار روزانه اسلامی هر مسلمان برای انسان های دیگر و از نام های خداوندی است .  اسلام اصل اساسی زندگی را صلح و گذشت قرار داده و جنگ افروزی و سلب امنیت مردم  یک فتنه بزرگ و بدتر از جنایت است .  ایجاد هر نوع اذیت و دردسر برای دیگران گناهی بزرگ است و شاد ساختن آنان عبادتی بزرگ .  اول و آخر همه سوره های قرآن از رحمانیت و رحیمیت خدا صحبت شده است .

 

¤ دین عزت : اسلام نه  فقیر پرور است و زمینه ساز ظلم و مدافع ظالمان قدرتمند ونه ذلت پرورو نه طرفدار ظالم  .  فقرزدایی در اسلام جزو عبادات مالی و فرهنگی بسیار بزرگ است . ظلم پذیری هم عین ظلم گستری گناهی بس بزرگ است .

 

¤ حجم معتدل دستورات :  اسلام در همه امور شما را به هزاران دستور دینی فرا نمی خواند  بلکه شاید دستورات دینی هر کس به لحاظ جنسی و سنی و مشکلات و موانع خاص  تعداد انگشت شماری باشد . همه دستورات دین برای یک تن نیست . برخی مربوط به حاکمان است و برخی مربوط به شهروندان عادی . برخی برای زنان است و برخی برای مردان و به همین ترتیب .

 

¤ دین فرانژادی و فرا جنسیتی : دین نژاد و قومیت و زبان و صنف و طبقه خاصی نیست . عرب ها همان قدر احترام دارند که عجم ها و ترک ها و کردها و .... زبان اسلام  عربی است . اما پیام و مخاطبش  عربی نیست . بلکه انسانی و جهانی است . در قرآن در عین حال که زبانش عربی است بالاترین انتقادات از عربها شده است .  هیچ صنف و گروهی طبق اسلام بر دیگران برتری ندارد . مرد سالاری و زن سالاری نه انسان سالاری آری .

 

¤ راهی برای مستقیم با خدا : در اسلام هیچ انسانی هم سطح خدا و واسطه خدا و انسان در گناه و مغفرت و وصول الی الله نیست . پیامبران همه برای رفع موانع آمده اند تا خود انسان ها به پا خیزند و خودشان دریابند .

 

 ¤ دین واقع بین و آرمان گرا‌ :‌ اسلام نه چندان واقع بین است که همه واقعیات را آنچه که هست بداند و تنها به اتفاقات روزمره تمرکز کند و نه چنان آرمان گراست که سر از مدینه فاضله و دنیایی رمانتیک در آورد . اسلام واقعیات را می پذیرد ولی می گوید : همه واقعیات اینها نیست . واقعیات بزرگ تری ورای آنچه که به چشم می بینید وجود دارد .

 

¤ دین فرامرزی :‌  مرز اسلام عقیده و آرمان است . هر جا که انسانی هست ، اسلام هست . هر جا که ستمی برشخصی می رود ، اسلام آن جا حضور دارد . اسلام به ملیت و قومیت گره نمی خورد تا گره های همه ملت ها را بگشاید . البته هر ملتی در چتر اسلام برای خود  ،  سنت های قومی و ملی خاصی به وجود می آورند و اسلام را برای خود بومی می سازند .

 

¤ دین همه جانبه نگر :   ادیانی هستند که تنها بعد عرفانی دارند . ادیان دیگری تنها برای معرفت و ادب آموزی هستند . ادیانی هستند برای سیاست و دنیا و ادیانی تنها برای خدا و آخرت . ادیانی که نود درصد تعالیم شان احکام و شریعت بسیار دشوار است و ادیانی که تنها در چند توصیه ساده خلاصه می شوند و عملا به تشریفات ساده ای تبدیل شده اند که بودن شان نقشی و تاثیری ندارد و نبودشان ضرری به کسی نمی زند . اما اسلام هم عرفانی است و هم اخلاقی . هم مشمتل بر قوانین شریعت است و هم دینی معرفت گرا و فرهنگ ساز و هم تمدن ساز و دنیا گرا . اما دنیا گرایی اش هم رنگ انسانی و معنوی دارد و قسمتی از نقشه کلی راهی است به سوی جاودانگی .

 

¤ آخرین دین با تعالیم روشن :‌ در همه کتاب های تاریخ ادیان ،  اسلام در فصل نهایی قرار دارد و از این رو ، تنها دینی است که تصویر کاملا روشنی از روش و منش پیامبر آن در تاریخ ثبت شده و تنها دینی است که فقط یک متن اصیل از کتاب آسمانی اش وجود دارد و در حالی که در ادیان دیگر  دهها نسخه مورد تایید و صدها نسخه بی اعتبار از متن اصلی دین شان وجود ندارد .

 

 

-------------------------------------------------------------------------

 

                       اگر به قرآن مراجعه کنیم بالاترین راهنمای زندگی و حتی حقوق کامل انسانی را در آن خواهیم یافت :

 

۱) در اسلام هیچ کس جز خدای دادگر حاکمیّت مطلق ندارد وهیچ انسانی غیر مسئول و بالاتر از قانون نیست. حتی پیامبر خدا (ص) موظف به پیروی از وحی الهی و قوانین آن است.

إِنِ الْحُکْمُ إِلاَّ لِلّهِ .1 لَا یُسْأَلُ عَمَّا یَفْعَلُ وَهُمْ یُسْأَلُونَ .2 وَاتَّبِعْ مَا یُوحَى إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ3

-------------------------------------------------------------------------

۲) در اسلام معتبر ترین مدرک دینی قرآن است که متن آن عاری از خطا وتناقض در طول 23 سال بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده و بعد از گذشت بیشتر از چهارده قرن به دوراز تحریف به جا مانده است. بنابراین هر حدیث و روایتی که مخالف متن قران باشد از درجه اعتبار ساقط می گردد.

اللَّهُ الَّذِی أَنزَلَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ وَالْمِیزَان4

-------------------------------------------------------------------------

۳) اسلام آیین رحمت واخلاق نیک است و پیامبر بزرگوار آن برای رحمت بر تمامی جهانیان و به کمال رساندن ارزشهای اخلاقی فرستاده شده است.

وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ. 5

-------------------------------------------------------------------------

۴) اسلام هر گونه تروریسم یا تجاوز به حقوق غیر مسلمانان را نفی می کند و هیچ گونه تعرضی به آنها را مجاز نمی شمارد و مسلمانان تنها دربرابر نیروی نظامی که برای جنگ با آنها آمده اند اجازه مبارزه مسلحانه دارند.

فَإِنِ اعْتَزَلُوکُمْ فَلَمْ یُقَاتِلُوکُمْ وَأَلْقَوْاْ إِلَیْکُمُ السَّلَمَ فَمَا جَعَلَ اللّهُ لَکُمْ عَلَیْهِمْ سَبِیلاً. 6

-------------------------------------------------------------------------

۵) اسلام هیچ کس را بر دیگری جز در سایه دانش و تقوی برتری نداده است.

هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ. 7 إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ. 8

-------------------------------------------------------------------------

۶) اسلام در اجرای عدالت پافشاری بسیار دارد بطوریکه مسلمانان موظف به رعایت عدالت حتی در برابر دشمنان خود می باشند.

وَلاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ 9

-------------------------------------------------------------------------

۷) اسلام هیچ فرد یا طبقه خاصی را حاجب و پرده دار میان مردم و خداوند قرار نداده و هر انسانی می تواند مستقیما به عبادت خداوند پرداخته ، راه بندگی پروردگار و کمال انسانی را بپیماید.

وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ 10 فَاسْتَقِیمُوا إِلَیْهِ وَاسْتَغْفِرُوهُ 11

-------------------------------------------------------------------------

۸) اسلام تاکید بسیار بر حفظ سالم چهارچوب خانواده دارد و حقوق زنان را مانند مردان محترم شمرده و درمورد ایشان به نیکی واحترام سفارش نموده است. در عین حال به اعتبار توانایی جسمانی مردان سرپرستی خانواده را بر عهده ایشان سپرده که اگر توانایی و شرایط مدیریت وسرپرستی را از دست دهند این مقام از ایشان سلب می گردد. بطور مثال تامین مخارج زندگی ، آسایش وامنیت خانواده از وظایف این سرپرستی است.

وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ. 12 وَلَهُنَّ مِثْلُ الَّذِی عَلَیْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ 13 الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء 14

-------------------------------------------------------------------------

۹) اسلام فهم دین را مخصوص طبقه خاصی قرار نداده است. راه درک معارف واحکام خدا برای همه کوشندگان باز است و اجتهاد آزاد در اسلام باعث می شود احکام در عین موافقت با نص قرآن و سنت رسول با شرایط زمانی و مکانی سازگار گردند. نتیجه اجرای این روش انتخاب بهترین سخن و نظر فقهی است.

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ 15

-------------------------------------------------------------------------

۱۰) اسلام مسلمانان را از پراکندگی و تفرقه باز می دارد و کتاب قرآن را وسیله اتحاد و یکدلی مسلمانان معرفی می نماید.

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ 16

 

1:[یوسف 40] 2:[الانبیاء23 ] 3:[الاحزاب2 ] 4:[الشوری 17] 5:[الانبیاء 107] 6:[النساء 90] 7:[الزمر 9] 8:[الحجرات 13 ] 9:[المائده 8] 10:[البقره 186]11: [فصلت 6] 12:[النساء 19] 13:[البقره 228] 14:[النساء 34] 15:[ الزمر 18] 16:[آل عمران 103]

نظرات 24 + ارسال نظر
لیلا یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:07 ب.ظ

سلام
من نمی خواستم تو اون محیط آتش بیار معرکه باشم
ولی شما گفتید که الان کی این احکام سنگسار را اجرا کرده
ولی دوست من
در قوانین جزایی در بخش حد یعنی قسمت حدود ماده ۸۳ حد زنا رجم است
و حتی در ماده ۱۰۲ کیفیت وهشتناک اون عنوان شده

اکبر دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:51 ق.ظ http://akdi.tk

سلام
مشکل اینجاست که به روایت حدیثی از پیامبر : یه زمانی میرسد که از اسلام فقط نامی و از قرآن فقط تکه ای کاغذ باقی خواهد ماند.
منم این اسلامی رو که میگین دوست دارم ولی مگه این روزا مصادیقش پیدا میشه
مگه با وجود بن لادن و ابوزرقای ها و مقتدی صدرها نامی از اسلام مونده ؟
بهرحال بگذریم.
راستی یه زمانی من دوست شما بودم انگار لایق دوستی نبودم که اسممو از لیست دوستانتون حذف کردید . ایرادی نداره من هنوز شما رو به عنوان یه دوست و سه استادی که خیلی چیزا یاد گرفتم و بحثها و صحبتهای نیکی که باهم داشتیم به یاد می سپارم و همیشه هم به اینجا میام اگه بعضا میبینید نظری ندارم چون مطالبتون طولانی هستند و من مجبورم با توجه به وقت کم اینترنتم به صورت آفلاین مطالبتون رو بخونم و تا دفعه بعد که میام کامنت بذارم میبینم که مطلب جدید گذاشتید با اینحال به نظرم اینجا بیشتر برای یادگیری هست تا نظر دادن .
امیدوارم موفق باشید

اکبر دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:52 ق.ظ

ببخشید
منظورم یه استاد بود که اشتباه تایپی شد

اکبر دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:16 ق.ظ http://akdi.blogsky.com

سلام
باور کنید من در این مورد و در این مسایل اصلا حساس نیستم و من همیشه به اینجا سر میزدم و میخوندم و اصلا هم متوجه این قضیه نشده بودم تا اینکه یکی از دوستان چند شب پیش بهم گفت با شراره ها و شکوفه ها میونه تون بهم خورده گفتم نه چطور مگه گفت آخه لینک تورو از وبلاگش برداشته تا اینکه دیروز خودم اومدم و دیدم و گفتم شاید قصوری از من دیدید که این گونه شده بهر حال منو بخشید که دچار سوتفاهم شدم بهرحال میدونم که شما وظیفه سنگینی دارید و دوستانی دارید که شاید از من و یا وبلاگم خوششون نیاد و من هیچ دلگیری از کسی ندارم و خیلی خوشحالم که هنوز شما رو به عنوان یه دوست و یه استاد در کنارم دارم.
بهرحال شراره ها و شکوفه ها وبلاگی هست خوندنی و یادگرفتنی و مبحثی که در اون گفته میشه من تو کمتر وبلاگ مذهبی و دینی و آموزشی دیدم و دید متفاوت شما نسبت به دین و مسایل آن همیشه برای من جذاب بوده و همیشه ازش استفاده کردم.
امیدوارم که همیشه همین گونه صبور باشید و زیبا و پربار تر در این محیط وبلاگستان زنده باشید تا ما هم از محضر تون استفاده کنیم.

شخص ثالث دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:41 ب.ظ http://shakhse-sales.blogsky.com

سلام
میخواستم به عنوان نظر یه آیه بذارم دیدم خودتون گذاشتید. دعا میکنم در راهی که انتخاب کردید موفق باشید. سربزنید باعث خوشحالی است.

لیلا سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:09 ق.ظ http://akhtarak.blogfa.com

سلام

می شه بگی اگه کسی بخواد از این دین خارج بشه چون خودش وارد نشده بلکه فقط پدر و مادرش مسلمان بودن چه راهی داره؟؟

اکبر چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:11 ق.ظ http://akdi.tk

سلام
این بار برای همبستگی و برام وحدت فقط و فقط به خاطر ایران آپم.
خوشحال میشم نظرتون رو بدونم
امروز از شعارهای ارومیه داشتم گریه میکردم .
من میترسم
برای خودم برای وطنم و برای همه همشریها و هموطنانم

کورش چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:25 ق.ظ

سلام


من امدم فقط بگم منو به خاطر عصبانیتم ببخشید


من از اب گل الود ماهی نمیگیرم اصلا شما در این اب


ماهی میبینید که من بگیرم



اینجا که مجلس نیست که من چندتا رو خراب کنم تا خودم


به قدرت برسم


دیگران هم مطمئنا چنین قصدی نسبت به من ندارند




صرفا راستش دیگه بحثها داشت از جایگاه اصلی خودش

خارج میشد



حتی کسانی که شما انها را دوست طرفدار من میدانستید

میایند به من میگویند مثلا این شهسورای و فریدون خود من

هستم


که برای بازار گرمی یه مخاطب مخالف و مجازی درست کردم


خوب میبینید



چطور میشه بحث کرد


تازه روز اول قرار نبود ما راجع به ماهواره و حقوق بشر

صحبت کنیم


قرار بود ایات قرانی رو بررسی کنیم



و خوب شروع کردیم


اما یه دفعه همه چیز عوض شد



حالا دیگر میایند فحش به خدا هم میدهند


و فردا حتما باید منتظر فحاشی ناموسی هم باشیم



تازه بعد از این همه بحث کردن هم که اشعار خیام برای

ما میگذارند

هملت پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:12 ب.ظ

اول دعوا کنم : که می دونی چقدر گشتم تا آدرس تو پیدا کردم خوب عزیز دل من وقتی جایی می ری یه نام و نشانی بذار که آدم مجبور نباشه به ۶۵ تا وبلاگ سر بزنه ۲۵۰۰ تا کامنت رو دوباره بخونه تا به شما برسه.

دوم سلام

(حالا آشتی)

سوم از این حرف های مسخره که همه می زنن بگذریم که ؛ منت گذاشتید و امدید و قدم رنجه کردید و الی آخر

و اما اصل داستان:

بابا به قول یکی دیگه دیجیتالم کجا بود ما کجا فلسفه کجا این برچسب ها به ما نمی چسبه (تو رو خدا به شما یکی دیگه بر نخوره)

واقعا از فلسفه چیزی نمی دانم هرجند فکر می کنم که کمی خوشم میاد در ضمن بحث شما را تو ماه مهربان دونبال می کردم و همه را جمع آوری کردم شاید جالب باشه بدونی تا حالا نزدیک ۹۰۰ صفحه مطلب شده

شما کاملا منصفانه بحث می کردید و البته کورش هم خیلی قوی هستند
پا به پای همدیگه می آمدید ولی ظاهرا همه چی خراب شد البته باید بگم که تا همین جا هم که طول کشی خودش جای تعجب داشت و دور از انتظار بود.

وبلاگ شما را هم سر فرصت می خونم الان خیلی گرفتارم.



تلافی: آدرس وبلاگم هم را نمی ذارم. خوب شد دلت خنک شد.

اکبر پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:12 ب.ظ http://akdi.tk

سلام
من دربست تموم حرفهای شما رو قبول دارم و حرصم از این در میاد که هم مانا و هم توکا رو میشناسم و میدونم که پدربزرگشون ترک بوده و نصف فامیلیشون هم ترک هستند توکا میگفت مانا یه اشتباه کرده و هر کسی هم ممکن هست اشتباه کنه بهرحال میتونست به جای اون نمنه یه کلمه مثل what رو استفاده کنه با این حال مانا عذر خواهی کرده و بدون هیچ گونه بهونه تراشی معذرت خواست ولی الان تو خیابون از این کاریکاتور گوشت قربانی درست کردن و بابک رو علم کردن و دارن از آذربایجان بزرگ حرف می زنند خب چرا سه ماه پیش تو برنامه سراسری از شبکه سه جان نثار با لهجه ترکی هر نوع پاچه خواری میکرد صدای کسی در نیومد وقتی که اولین توهین به آذری ها شد و مسئولین آذری زبان ساکت شدند حرف می زدند و اعتراض می کردند الان کار به جایی نمیرسید که الهام علی اف سودای حکومت در آذربایجان بزرگ به پایتختی تبریز را در سر بپروراند.
من سنخیتی با طنز و کاریکاتور ندارم چگونه هست که روحانیون به خاطر یه فیلم دنیا و آخرت رو یکی میکنن و در این مورد حتی یه مورد اعتراض در جایی برنخاست.
در مورد پولهای آمریکایی و این حرفها به نظرن تا حدودی یه بحث نخ نما شده است چرا تو این کشور تا یه اتفاقی میفته همه یاد دائی جان ناپلئون میفتن؟ شاید اونا نظرشون این باشه که این اتفاق بیفته ولی با یکی از دوستان که صحبت میکردیم تجزیه ایران بدترین گزینه برای آمریکا و منافعش هست آمریکا یه ایران ضعیف و عقب افتاده میخواد نه یه ایران چهل تیکه به همین خاطر من نسبت به این قضیه زیاد خوشبین نیستم.
بهرحال اینم از سیاستهای بیست و هفت ساله دولت هست که نتیجه اش این شده به بهانه مرز و مرزنشینی مناطق مرزی در معرض خطر هستند نه ماه پیش خوزستان یه ماه پیش سیستان و حالا آذربایجان پس ایراد کار از بیرون نیست از خودمان هست از کسانی هست که ۸۵ درصد بودجه کشور رو صرف مناطقی مثل کرمان و اصفهان کردند که فقط ده درصد جمعیت ایران هست. نمیدونم خوزستان رو دیدید یا نه ؟ ولی خدائیش اگه خوزستان نباشه کل ایران از گشنگی میمیره اما اونوقت خرمشهر و آبادان و اهواز چه وضعی دارن ؟ بازم صد رحمت به همین مناطق مرزی خودمون.
من نمیدونم این سیاست تا کی میخواد ادامه پیدا کنه ولی امیدوارم زودتر تموم بشه.
اما فقط دو تا نکته یکی اینکه نمیدونم چرا یه سال پیش شبکه دو سریال باجناقلار رو پخش کرد (با زیرنویس فارسی ) اما تا نصفه؟ در ضمن نمیدونم چرا برای اولین بار!!!!!!! در یه سریال نقش اول و مثبت و مهمتر از همه عاقلتر از همه یه آذری زبان هست (سریال عکاسخانه پنج شنبه ها از شبکه دو پخش میشه) که من خودم خیلی ازش خوشم میاد ضرب المثلهای زیبای آذری هم درش استفاده شده ؟ امیدوار این اتفاق خجسته بازم ادامه پیدا کنه و تنها شاهد پیشرفت اقتصادی منطقه نباشیم بلکه یه کم و فقط به اندازه یه اپسیلن پیشرفت فرهنگی هم داشته باشیم و تمام اقشار جامعه از یه ظرفیت اجتماعی نسبتا بالایی برخوردار باشند.

دوست جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:12 ق.ظ

تجمع با شکوه و گسترده برای آزادی گروگان ها و دانشجوی ربوده شده در فاجعه تروریستی تاسوکی
روز شنبه، ششم خرداد، تجمع با شکوه و گسترده ای برای آزادی گروگان ها و دانشجوی ربوده شده رضا لک زایی در دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان انجام می گیرد.
در این تجمع، که به دعوت دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد، اساتید، دانشجویان و جمع زیادی از مسؤولان و امت حزب الله حضور خواهند یافت تا از اقدامات انجام گرفته برای آزادی گروگان ها و دانشجوی ربوده شده این دانشگاه مطلع شوند و خواستار تسریع در آزادی گروگان ها شوند.
در این مراسم همچنین برخی مسؤولین دانشگاه و مسؤولان اجرایی سخنرانی خواهند کرد و اقدامات انجام شده برای آزادی گروگان ها و دانشجوی گروگان را برخواهند شمرد.
گفتنی است در فاجعه تروریستی تاسوکی که در 25 اسفند 1384 در محور جاده زابل – زاهدان به وقوع پیوست، بیست و دو نفر از هموطنان بی گناه و بی دفاعمان به شهادت رسیدند و جمعی نیز زخمی شدند. در این میان هفت نفر نیز ربوده شدند که به غیر از یک نفر که اخیراً آزاد شد، از سرنوشت دیگر گروگان ها هنوز خبری نشده است. در میان گروگان ها ، رضا لک زایی، دانشجوی کارشناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز وجود دارد که در تجمع روز شنبه بسیاری از دوستان وی نیز حضور خواهند داشت.
این تجمع روز شنبه، ششم خرداد 1385 در محل ورودی داخلی محوطه دانشگاه سیستان و بلوچستان رأس ساعت 17 (پنج بعد از ظهر) برگزار می شود.

اکبر جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:26 ب.ظ http://akdi.tk

سلام
کاش میتونستم باهاتون حضوری حرف بزنم ولی با اینحال منم موافق شما هستم و امیدوارم همه به خیر و خوبی تموم بشه.

هملت جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:10 ب.ظ http://hamlet20002002.blogfa.com

درودی دوباره

خوشحال از اینکه تونستم شما را کمی بخندانم این هم کاری برای خودش هر چند به این استعداد خود تا به اکنون پی نبرده بودم(به قول بعضی ها - هه هه - هاها - هوهو (البته بقیه حروف را خودتان به آخر این حرف (ه) اضافه فرمایید.(باز ناچارم ابراز نمایم که امیدوارم به همان بعضی ها بر نخوره که وقتی معنی جمله ای از قبیل (زیاده جسارت است ) را نمی دانند در نهایت به کمال احترام و ادب! آدم را بیرون می کنند)
به قول عربها ماضی مض(به ض فتحه) .

ولی برای نکته ای که فرمودید که من هم همش نق می زنم کاملا درست است که اگر غیر از این بود می بایست تعجب می کردید و علت آن هم به یک دلیل ساده است چون من هم عضوی از این جامعه هستم و در این میان بزرگ شدم . در واقع نمی تواند جز این باشد که اگر می بود بسان شنا کردن بر خلاف جریان آب می بود که اصلا حوصلش نیست.

واما در باب اینکه اینجانب را مفتخر نمودید به اضافه شدن به این وبلاگ وزین همانند مضافٌ الیهی که اضافه می شود به مضاف و هویت و شخصییتی وصف ناپذیر می پذیرد.
که مضافهٌ الیه بودن نه چندان اهمیت دارد که ماندی آن بیشتر خوش می آید.

زیاده جسارت است(امیدوارم شما بدانید و بنده را به اشتباه با دن کیشوت مقایسه نفرمایید.

تا درودی دیگر.
سر کیف باشید و سرخوش

هملت شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:43 ق.ظ

میشود لطفا اسم وبلاگ را تصحیح بفرمایید.

[ بدون نام ] شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:14 ب.ظ

http://www.kadivar.com/htm/farsi/Papers/Paper831030.htm

[ بدون نام ] شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:29 ب.ظ

http://www.iid.org.ir/iidf/hick/

http://www.nama.ir/papshow.php?ni=26


http://pz.rawa.org/63/63shenwari.htm


http://pz.rawa.org/63/index.htm


http://ostoore.blogspot.com/



http://www.drsoroush.com/Persian/On_DrSoroush/F-CMO-13820510-Hadis_e_Nafs.html

[ بدون نام ] شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:32 ب.ظ

http://www.aftabnews.ir/vdcammin49ni.html

[ بدون نام ] جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:04 ب.ظ

http://farrokhzad.poetrymag.info/

[ بدون نام ] جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:24 ب.ظ

http://www.adabkade.com/

http://www.avayearam.com/

http://www.haftan.com/


http://www.poetrymag.info/


[ بدون نام ] شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:00 ب.ظ

http://www.foroogh.de/eingang/s_t.htm

http://danesh.bizhat.com/HumanScience/Literature.htm


http://danesh.bizhat.com/


[ بدون نام ] یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:03 ق.ظ

http://www.irantarikh.com/iranzamin.htm

[ بدون نام ] یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:03 ق.ظ

http://persai.persianblog.com/

[ بدون نام ] یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:55 ق.ظ

http://www.sharifthinktank.com/(fz4s20v3rcjsvrryauf0ai55)/default.aspx?Lang=F


http://1211351.persianblog.com/1382_9_1211351_archive.html

[ بدون نام ] یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:20 ق.ظ

راجع به صادق هدایت صحیح و دانسته قضاوت کنیم: هوشنگ پیمانی – 1342

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد